2/07/2020

Brand design L3P3 wk1


Brand design praktijkopdracht

Zoals tijdens de les behandeld, richten veel bedrijven zich op een specifieke doelgroep. Dit met als doel om een bepaald deel van de markt te veroveren en zo een ‘gegarandeerde’ afzet te creëren.
Bedrijven richten zich op deze doelgroep door zich een bepaald imago aan te meten, en vaak is dit het enige echt merkbare wat het product onderscheid van de concurrentie. Neem bijvoorbeeld bier, zoals in de les behandeld: Uiteindelijk verschilt de smaak niet zo heel erg veel, het imago van het merk is wat telt.

Neem voor deze opdracht voor jezelf een generiek product (een product wat feitelijk niet zo heel erg veel verschilt van het product van een concurrent). Kies twee merken die dat product voeren en bepaal vervolgens welke jouw voorkeur heeft.

Laat in een presentatie aan je klasgenoten zien waarom dat ene merk jouw voorkeur heeft en het andere juist niet. Probeer aan de hand van reclames, promotieacties, evenementen, logo, verpakking etc. (de verschillende punten die op pagina 30 en 31 van de presentatie aan bod komen) uit te leggen wat en waarom dat jou aanspreekt.

Biermerken en telefoonmerken zijn uitgesloten, aangezien die te veel voor de hand liggen.

Succes!

Geen opmerkingen: