Brand design praktijkopdracht 2
Zoals tijdens de les behandeld, hebben merken (tenzij nieuw)
een historie. Waar komt de naam vandaan, wat is de oorsprong van het logo en
zijn er door de jaren heen veranderingen in gekomen?
De achtergrond van een bedrijf bepaalt in grote mate het
logo. Vaak kun je in de naam van het bedrijf of in het logo een deel van de
historie terugzien. Soms is het logo zo veel veranderd dat in de huidige vorm
niet meer direct te zien is waar het vandaan komt. Toch is er een reden voor.
Zo blijkt dat een logo vaak niet al te moeilijk te verzinnen
is maar een afspiegeling van de werkzaamheden. Dit helpt later wanneer je zelf
een logo moet verzinnen: zoek het dichtbij en werk het dan uit tot een stijlvol
geheel.
Verdeel onderling de
onderstaande merken. Maak van elk bedrijf een presentatie met daarin de
volgende punten:
-
Wat is het voor soort bedrijf?
-
Hoe is het bedrijf ontstaan?
-
Waar komt de naam van het bedrijf vandaan?
-
Hoe is het logo ontstaan, waar ‘slaat’ het op?
-
Is het logo in de loop der jaren veranderd (en
hoe)?
-
Wat straalt het logo uit, wat vind je er zelf
van?
|
||||
|
||||
Geen opmerkingen:
Een reactie posten