2/14/2020

MTD3 L3P3 wk2 Brand design


Brand design praktijkopdracht 2

Zoals tijdens de les behandeld, hebben merken (tenzij nieuw) een historie. Waar komt de naam vandaan, wat is de oorsprong van het logo en zijn er door de jaren heen veranderingen in gekomen?
De achtergrond van een bedrijf bepaalt in grote mate het logo. Vaak kun je in de naam van het bedrijf of in het logo een deel van de historie terugzien. Soms is het logo zo veel veranderd dat in de huidige vorm niet meer direct te zien is waar het vandaan komt. Toch is er een reden voor.
Zo blijkt dat een logo vaak niet al te moeilijk te verzinnen is maar een afspiegeling van de werkzaamheden. Dit helpt later wanneer je zelf een logo moet verzinnen: zoek het dichtbij en werk het dan uit tot een stijlvol geheel.
Verdeel onderling de onderstaande merken. Maak van elk bedrijf een presentatie met daarin de volgende punten:
-          Wat is het voor soort bedrijf?
-          Hoe is het bedrijf ontstaan?
-          Waar komt de naam van het bedrijf vandaan?
-          Hoe is het logo ontstaan, waar ‘slaat’ het op?
-          Is het logo in de loop der jaren veranderd (en hoe)?
-          Wat straalt het logo uit, wat vind je er zelf van?
Sesamstraat
Lacoste
Nokia
Pepsi
Summa College
Bolletje
Albert Heijn
(Walt)Disney



 
Nivea
Nike
Veronica
IKEA
Dell
Lada
De Ruijter
Philips
 
 







Geen opmerkingen: