2/21/2011

Jezelf presenteren

AFP
Vanochtend was op het nieuws de toespraak van Saif al-Islam Kaddafi (jawel, de zoon van!) aan het volk van Libië. Ik weet eigenlijk niet precies waar hij het over had (wij spreken duidelijk niet dezelfde taal) en politiek is niet echt mijn ding.

Wel sprak de manier van zichzelf presenteren mij erg aan, onder het kopje 'hoe het niet moet' dan dus. Hoewel,  ik weet niet wat zijn doel was misschien waren zijn bedoelingen wel om als een ongeïnteresseerd, ongeïnspireerd, verwend en nogal boos en beledigd iemand over te komen. Hij zat onderuitgezakt, op zijn stoel te draaien, beteuterd te kijken. Lijkt mij een goed voorbeeld om te aanschouwen hoe het niet moet.

Om nog maar te zwijgen over het systeemwandje met de kaart van de wereld erop geschilderd, zie je het lijntje achter z'n rechterschouder lopen?

Via nu.nl

Geen opmerkingen: