1/16/2012

Wijnglas


MartinJakobsen-rEvolutionWineglass-1.jpgWijnglazen heb je in bijzonder veel verschillende vormen en maten. Dit wijnglas dat ik op core77 vond is toch wel erg bijzonder. Ik ken de champagneglazen zonder voet, waarbij de bedoeling is dat je gezellig je glas in de hand hebt en het niet wegzet en met lege handen staat. Ik ken ook het bistro glas dat geen voetje heeft waardoor je wijn langzaam warm wordt door je lichaamstemperatuur. Dit glas kun je wel neerzetten, er zit geen voetje aan maar je kunt hem wel vasthouden zonder dat de wijn warm wordt. Bovendien drink je de wijn terwijl je neus in het glas zit (en je dus beter proeft). Briljant! Ik vraag me alleen af wat er gebeurd wanneer je glas bijna leeg is, volgens mij moet je je hoofd diep in je nek leggen om de laatste druppel op te drinken. Maar ja, hij blijft mooi....