Vak
|
Materialenleer
|
||
Docent(en)
|
Dennis
Broersma
|
||
Uren
per periode
|
5 uur
|
||
Onderwerpen
|
Te ontwikkelen vaardigheden
|
||
Reverse
engineering
|
Leren
door bestaande constructies te onderzoeken en onderdelen te benoemen.
Door
deze inzichten achterhalen waarom voor bepaalde materialen is gekozen
|
||
Kesselring
methode
|
Een
keuze kunnen maken uit de verschillende materialen. De basis van die keuze is
het Pakket van Eisen en Wensen.
|
||
Lesmateriaal
|
Kernboek
materialenkennis deel 1
PW 1
/ 2 / 3 werkboek
|
||
Link
met het blok
|
De
student leert middels een stelselmatige aanpak een verantwoorde keuze te
maken uit beschikbare technische materialen voor de muizenval.
|
||
Toets
methode
|
Meerkeuze
toets.
Beoordeling
opdrachten.
|
||
Lesmethode
|
Klassikaal
instructie.
Feedback
op de huis-werkopdrachten.
Vraag
gestuurd.
|
||
Lesweek
|
inhoud
|
huiswerk
|
|
1
|
Terugblik
en materiaalkunde klaagmuurmoment
|
geen
|
|
2
|
Reverse
engineering
|
Maak
een overzicht van de gebruikte materialen van een gebruiksvoorwerp wat je
thuis hebt.
B.v.
broodrooster, föhn, fruitpers, enz.
Zet
bij de gebruikte materialen de eigenschappen die voor het gebruik van belang
zijn.
Maak
een foto van dit voorwerp en plaats deze met de andere opdrachten op je blog.
|
|
3
|
Programma
van eisen muizenval en de materiaaleigenschappen
|
Maak
een lijst van de materiaaleigenschappen die van belang zijn voor de
muizenval.
Motiveer
de keuze voor deze eigenschappen
|
|
4
|
Onderwerp
wordt mede bepaald door de behoefte van de groep
|
||
5
|
Idem
|
||
6
|
Idem
|
||
7
|
Idem
|
||
8
|
Idem
|
||
9
|
Werken aan project
|
2/06/2017
Materialenleer Periode 3
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten