Uiterste inleverdatum : Woe 23 mei , op je eigen blog .
Opdracht
beschrijving
- De opdracht wordt in tweetallen uitgevoerd.
- Het gezamenlijk eindresultaat dient wel op allebei de blogs gepost te worden.
- Je voert één van de 9 opdrachten uit ; in overleg met de docent.
- We gaan aan de slag met www.dinbelg.beDoel:
- Ontwerp een ergonomisch optimaal product voor een specifieke doelgroep.
- Bouw deze afmetingen na (bijvoorbeeld uit golfkarton, of mdf/hout).
- Test het uit (beide studenten dienen uit te testen).
- Leg het proces vast met foto’s en korte uitleg. Maak er een Word of powerpoint van.Opdracht A
- Ontwerp de ideale statafel (hoogte en diepte) voor: Een 79 jarige vrouw, die tot de kleinste 5% behoort (5% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw de statafel na (niet in de computer, voor de duidelijkheid) ; en probeer ‘m uit. (Dus beide studenten). Maak ook enkele foto’s.
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je deze hoogte voor jezelf ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht B
- Ontwerp de ideale stoel (hoogte en diepte) voor: Een 17 jarige man, die tot de grootste 1% behoort ( 99% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw de stoel na en probeer deze uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je deze hoogte voor jezelf ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht C
- Ontwerp het ideale pasfoto-hokje (deuropening en hoogte van de fotocamera) voor een 22 jarige gemiddelde vrouw.
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw het na en probeer het uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je de afmetingen voor jezelf ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht D
- Ontwerp het diepst mogelijke supermarkt schap (diepte en ideale hoogte) voor een 69 jarige vrouw, die tot de kleinste 1% behoort ( 1% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw het na en probeer het uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je de afmetingen voor jezelf ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht E
- Ontwerp de kleinst mogelijke deur (en de ideale hoogte van de klink) voor een 19 jarige vrouw, die tot de grootste 1% behoort ( 99% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw het na en probeer het uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je de afmetingen ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht F
- Ontwerp de ideale stoel (hoogte en diepte) voor: Een 79 jarige vrouw, die tot de kleinste 1% behoort ( 1% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw de stoel na en probeer deze uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je deze hoogte voor jezelf ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht G
- Ontwerp de ideale tafel (hoogte en diepte ; i.v.m. reiken van de arm) voor: Een 40 jarige vrouw, die tot de grootste 5% behoort ( 95% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw deze na en probeer ‘m uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je het ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht H
- Ontwerp de ideale statafel (hoogte en diepte ; i.v.m. reiken van de arm) voor: Een 20 jarige vrouw, die tot de grootste 1% behoort ( 99% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw deze na en probeer ‘m uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je het ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.Opdracht I
- Ontwerp het diepst mogelijke supermarkt schap (diepte en ideale hoogte) voor een 10 jarige man, die tot de kleinste 5% behoort ( 5% percentiel).
- Welke afmetingen heb je uitgezocht ? Onderbouw je keuze.
- Bouw het na en probeer het uit. (maak ook enkele foto’s )
- Schrijf er een reflectie over; hoe (on)prettig vond je de afmetingen voor jezelf ? Wat was er (on)prettig aan ?
- Leg het vast in een Word of powerpoint.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten