3/06/2020

MTD3 L3P3 wk3 Brand design


Brand design praktijkopdracht 3

In de les hebben we behandeld dat de merkwaarde van een bedrijf (wat voor waarde hechten mensen aan het merk) vaak van meerdere factoren dan alleen kwaliteit. Merkwaarde is een ontastbaar iets, een soort gevoel.

Toch kun je merkwaarde van een bedrijf duidelijk maken. Een handige manier hiervoor is  het bedrijf te koppelen aan een persoon die iedereen kent en dus een gezamenlijk gevoel bij heeft. Dit zie je ook vaak in reclames gebeuren. Het bedrijf kiest een persoon die uitstraalt wat het bedrijf uit wil stralen. Lees bijvoorbeeld het artikel over Martine Bijl en Hak:

http://nieuws.hak.nl/hak-is-terug-op-tv-en-martine-is-terug-bij-hak/

Aan jullie de opdracht om een merk te kiezen dat iedereen kent, maar waar nog geen specifiek persoon aan gekoppeld. Is. Kies vervolgens een persoon (ook weer algemeen bekend) waarvan jij vind dat de eigenschappen van die persoon ook bij het merk horen. Overleg de keuze even met de docent voordat je deze uit gaat werken.

Maak een duidelijke en aantrekkelijke presentatie waarin jij jouw keuze beargumenteerd. Begin je presentatie met een dia met daarin het merk en de persoon zodat we kunnen discussiëren of we het op het eerste gevoel eens zijn met jouw keuze.

Succes.

Geen opmerkingen: