Brand design praktijkopdracht 3
In de les hebben we behandeld dat de merkwaarde van een bedrijf (wat voor waarde hechten mensen aan het
merk) vaak van meerdere factoren dan alleen kwaliteit. Merkwaarde is een
ontastbaar iets, een soort gevoel.
Toch kun je merkwaarde van een bedrijf duidelijk maken. Een
handige manier hiervoor is het bedrijf
te koppelen aan een persoon die iedereen kent en dus een gezamenlijk gevoel bij
heeft. Dit zie je ook vaak in reclames gebeuren. Het bedrijf kiest een persoon
die uitstraalt wat het bedrijf uit wil
stralen. Lees bijvoorbeeld het artikel over Martine Bijl en Hak:
http://nieuws.hak.nl/hak-is-terug-op-tv-en-martine-is-terug-bij-hak/
Aan jullie de opdracht om een merk te kiezen dat iedereen
kent, maar waar nog geen specifiek persoon aan gekoppeld. Is. Kies vervolgens
een persoon (ook weer algemeen bekend) waarvan jij vind dat de eigenschappen
van die persoon ook bij het merk horen. Overleg de keuze even met de docent
voordat je deze uit gaat werken.
Maak een duidelijke en aantrekkelijke presentatie waarin jij
jouw keuze beargumenteerd. Begin je presentatie met een dia met daarin het merk
en de persoon zodat we kunnen discussiëren of we het op het eerste gevoel eens
zijn met jouw keuze.
Succes.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten