2/28/2016

Broodrek Lidl :S

Sinds deze week is de Lidl bij mij in de buurt weer open na een grote verbouwing. Gisteren stond ik bij mijn eerste bezoek geruime tijd te klungelen om een vers gebakken broodje uit een van de nieuwe broodrekken te krijgen. Ik dacht, het zal wel aan mij liggen maar niemand leek het systeem echt te begrijpen. Er zit een soort knop aan waarmee je de broodjes naar je toe kunt trekken maar om de broodjes te krijgen moet je de broodjes eigenlijk naar links, of soms naar rechts duwen maar niets in de vormtaal van de bak geeft je deze informatie.


Ik heb zoiets ook vaak met deuren waar ik dan vol tegen aan lopen omdat ik denk dat ze van me af openen maar ze open naar je toe. Iemand die dat nog meer heeft misschien of ben ik dat alleen?
Ik ben er vandaag achter gekomen dat zon deur een norman door genoemd wordt. Een apparaat of ding waarvan de vorm je laat denken dat het anders zou werken dan het doet, zie filmpje. 






1 opmerking:

JeeWee zei

Gezien het suikergehalte van de broodjes zoals ik die zo snel kan inschatten, kan het ontwerp ook door veel klungelwerk lichaamsbeweging bevorderen. Ik ben dan ook van mening dat alle fastfood restaurants minimaal op de vierde verdieping van gebouwen zonder lift zouden mogen zitten. Obesitas tegengaan door betere locaties te zoeken.