11/01/2016

Beoordeling Ontwerptechnieken

Jullie zullen je vast afvragen hoe het vak ontwerptechnieken voor deze periode beoordeeld gaat worden. Simpel, ik zal het even uitleggen:


Jullie hebben de afgelopen weken allemaal de zevensprong doorlopen (m.u.v. stap 7, die vergeten we voor de beoordeling even). Ik verwacht uiterlijk op 8 november om 23.59u op jullie blog te zien dat jullie alle stappen begrepen hebben en dus goed uit hebben gevoerd. Je wordt per stap beoordeeld en mag (voor een voldoende beoordeling voor het vak) maximaal twee onvoldoendes hebben. Wanneer alle stappen minimaal voldoende zijn waarvan minimaal 2 beoordeeld met goed, dan heb je een goed. Wat verwacht ik per stap te zien:

stap 1: Je plan van aanpak voor het project waarin ik kan zien dat je begrepen hebt wat er gevraagd wordt.
stap 2: Een eenduidige probleemstelling van je kinderstoel-project
stap 3: De mindmap met daarin de probleemgebieden waar je bij het maken van je kinderstoel mee te maken krijgt.
stap 4: Clustering van stap 3, vijf probleemgebieden met per probleemgebied, vijf deelproblemen.
stap 5: Uit stap 4 vijf leerdoelen bepalen die je hebt onderzocht.
stap 6: Per leerdoel van stap 5, vijf foto's van bestaande oplossingen die je in het echt tegen bent gekomen.

In principe zou alles al goed op je blog moeten staan, we hebben het allemaal al een keer behandeld. Je kunt echter nog kleine aanpassingen doen waar nodig. Voor tips verwijs ik je naar de instructievideo's of sta ik klaar om vragen te beantwoorden.

vergeet niet om op je blog categorieën te gebruiken: Als ik moet gaan zoeken is de kans groot dat ik het verkeerde ga vinden om te beoordelen met alle gevolgen van dien.  Succes!

Geen opmerkingen: