11/09/2015

Ervaringspoll

Deze tekst zag ik zojuist in een boek dat ik aan het lezen was. Ik vond het een dusdanig interessante stelling dat ik die ook graag eens aan jullie voor wilde leggen. Herkennen jullie jezelf erin?

Klein tipje van de sluier: De stelling verwijst binnen de context van het boek naar het afleren in plaats van direct het leren. Om een nieuwe vaardigheid te leren, zul je soms eerst je oude vertrouwde vaardigheden af moeten leren. Denk maar aan handtekenen. De meesten van jullie konden al een aardige tekening maken maar de afgelopen 8 weken zijn we eerder bezig geweest met het afleren van wat je eerst deed om daar een andere vaardigheid voor in de plaats te zetten. En dat kan en beetje au doen. Of niet? Hoe denken jullie erover?

1 opmerking:

Unknown zei

IK ben het daar wel mee eens. Ik merkte eerst dat ik veel lijnen tekende ( dit gebeurt nog wel eens ) maar dat maakt de tekening er niet mooier op. Tijdens de lessen heb ik dit af moeten leren. Op deze manier kwamen er bij mij mooiere tekeningen uit.

Jeremy