11/24/2015

Werkomstandigheden

Zo ben Ik de laatste tijd veel bezig met het onderwerp duurzaamheid en wat voor gevolgen dit heeft in ons dagelijkse leven. Zo sprak ik op de DDW een fabrikant van de Fairphone . Ze proberen een zo duurzaam mogelijk  product te maken en gaan hiervoor nauwkeurig na waar alle onderdelen vandaan komen. Hebben de werknemers van de kopermijnen waar de bedrading vandaan komt bijvoorbeeld wel veilige en eerlijke werkomstandigheden. Ik vroeg me toen ook af tot hoe ver je verantwoordelijkheden als fabrikant van producten gaat. Moet je van elk schroefje precies weten door wie en onder welke omstandigheden het gemaakt is of ligt die verantwoordelijkheid bij anderen? vandaar de volgende stelling te maken via http://www.socrative.com/ en dan room RcyA2BmhR invullen.

1 opmerking:

Bart k zei

Als we het toch een beetje over duurzaamheid hebben (en je het interessant vind). Ik werd door een vriend die HBO IPO doet getipt op deze site http://ecolizer.be/ voor het vergelijke van het milieu impact bij het gebruik van verschillende materialen, transport, etc. voor je product. Hier kunnen wij als IPO'ers wat meer invloed in uitbrengen lijkt me ;) Ik vond het in ieder geval de moeite waard.