9/12/2015

Creativiteit

Ik leg zelf creativiteit uit als het simpelweg plaatsen van een (bestaand) idee in een nieuwe context. Echt nieuwe ideeën zijn er niet zo veel, het gaat erom aan welke andere bestaande ideeën je ze kunt koppelen. Een vacuum-zak is geen nieuw idee, een vuilnisbak ook niet, maar een vacuum-zak in een vuilnisbak zou wel eens een creatieve oplossing kunnen zijn... Dat soort werk. Al weet ik niet of dit voorgaande voorbeeld heel erg vernieuwend is hoor. Vanochtend zonk mijn creatieve hart enigszins in mijn schoenen. In de ban van de condor. Op twitter denk ik direct afgekort als IDBVDC. Vogelaars op zoek naar vogeltjes, geen heel erg vernieuwend concept. Check. We koppelen er een bekende Nederlander aan, check. Na elke aflevering valt er iemand af, check. De laatste overgebleven personen gaan naar een ver land om daar verder te strijden. Hmmm, komt ook bekend voor. Jongens en meisjes, mochten jullie geen succes vinden in het vak van productontwikkeling, dan kun je nog altijd televisieprogramma's gaan bedenken. Het lijkt mij niet zo moeilijk.

Geen opmerkingen: