9/24/2015

Haters

Gisteren kregen we tijdens de informatieavond de vraag: 'Hoe gaan jullie om met studenten die elkaars werk bekritiseren?'. Dat was niet exact de vraag, maar in ieder geval wel de strekking ervan die bij mij is blijven hangen. Ikzelf voelde een beetje trots toen de vraag gesteld werd want ik ben van mening dat de gemiddelde student IPO erg goed is en verantwoordelijk omgaat met het geven en ontvangen van kritiek. Otto ook, want die zei het hardop. Maar hoe komt dat nou, hoe gaan wij er dan mee om? Ik denk dat we vaak vragen aan jullie om op elkaar te reageren, vragen om jullie eigen werk en het werk van elkaar te beoordelen, vragen zelf te presenteren en naar presentaties van anderen te kijken. Langzamerhand raak je er zo aan gewend om kritiek te ontvangen (zowel positief als negatief) en op een verantwoordelijke manier kritiek te geven. Nadat dit zo'n avondje door mijn hoofd spookte, zag ik vanochtend dit filmpje van Casey Neistat, een bekende vlogger. Hij plaatst elke dag een vlog op Youtube en is daardoor niet onbekend met kritiek. Hoewel iets rechter-voor-zijn-raap gesteld dan wij het normaal doen, wel een interessante en, volgens mij, goede analyse van mensen die ongefundeerde, negatieve kritiek geven. Vanaf 3.00 minuten, Als opdracht voor de eerstejaars: Maak een mindmap met als hoofdonderwerp 'Kritiek'. 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

niiieeet haatuuuh

JeeWee zei

Don't hate...... participate!